Rendben A weboldalon sütiket (cookie) használunk a biztonságos böngészés és jobb felhasználói élmény biztosításához.
Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztató

Négy fűszer ami segít a fogyásban!

szerző: Meska
publikálva: 2015. január 27.


A fűszerekre sokan csak egyszerű ízesítőként tekintenek, nem tulajdonítanak nekik egyéb jótékony hatásokat; ennek ellenére a legtöbb fűszer célzottan is alkalmazható, például az anyagcsere felpörgetésére. A fűszeres ételek előbb elérik, hogy a jóllakottság érzése kialakuljon, tehát nem csak a szervezetben hasznosulva segítenek, hanem ahhoz is hozzájárulnak, hogy kevesebbet együnk. Persze, önmagában nem várhatsz csodát ettől a praktikától, de kétségtelen, hogy a fűszerezés hasznossága mellett s

 

Chili

 

A chili az egyik legismertebb fűszer, amely köztudottan serkenti az anyagcserét.

A csípősség érzéséért a kapszaicin tartalom a felelős, ami ingerli a szervezetben levő fájdalom és hő érzékelésért felelős idegvégződéseket.

 

Az őrölt fűszerpaprika a magyar konyhában sem éppen ismeretlen fűszer, de a friss chili, vagy a chiliszósz hatékonyabban járul hozzá a fogyáshoz, amennyiben az anyagcsere gyorsítása a cél. A chili fogyasztása során a szervezet energiát használ fel, olvasztja a zsírsejteket, ráadásul át is melegít, úgyhogy télen tökéletes választás.

Gyömbér

 

Az elmúlt időszakban lett hazánkban is népszerű ez a különleges formájú és ízű fűszer, amit keleten valóságos csodaszerként tartanak számon. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a gyömbér számtalan módon járul hozzá egészségünk megőrzéséhez. 

 

A fogyást illetően gyorsítja az emésztést azáltal, hogy felpörgeti a bélmozgást, de az emésztőnedvek termelésében is közreműködik.

Méregtelenítő hatása sem elhanyagolható, serkenti a salakanyagok kiürülését, miközben száműzi a puffadást. A gyömbér nagy előnye, hogy nem csupán az egzotikus ételek elkészítése során hasznosítható, hanem diétás édességekhez is kiválóan passzol.

 

Fahéj

 

A gyömbérhez hasonlóan sokféleképp bevethető a fahéj, ami a számunkra távoli kultúrák közkedvelt hétköznapi fűszernövénye.

Bár sokaknak idegen lehet a fahéj főételekben történő alkalmazása, megéri kísérletezgetni, hiszen ez az ízesítő köztudottan kiváló anyagcsere-gyorsító.

Persze, a nálunk hagyományosan édes ételek mellé felkínált fahéjat a megszokott módon is fel lehet használni, almához, kompóthoz, vagy akár forró italok ízesítéséhez.

 

A fahéj emésztésserkentő hatása mellett baktériumölő, fertőtlenítő, de a vércukorszint beállításában is fontos szerepe van, így segítségével kivédhető a hirtelen fellépő farkaséhség, ami a hűtő kifosztásához vezethet.

 

 

Kapor

 

Nem csak a csípős fűszerek azok, amik segíthetik a fogyást, hiszen a kapor ugyanezt a célt szolgálja.

Bár nem hat olyan átütően, mint a chili, vagy akár a gyömbér, jótékony hatásait más területen fejti ki.

A kapor serkenti az emésztést, csökkenti a puffadás mértékét, mindezek mellett enyhe vízhajtó hatással is rendelkezik, továbbá jelentős mértékben nyugtatja a gyomrot, így azok számára is ideális, akik a csípős ízeket kevésbé tudják elviselni.

 

Bár sokan csak a tökfőzelékhez tudják elképzelni, a kapor sokszor felülmúlhatatlan a különféle salátaöntetek, frissen sütött halak ízesítésében.

 

A teljes cikkért katt ide!


 




 



Cimkék: fogyókúra, fűszer