Rendben A weboldalon sütiket (cookie) használunk a biztonságos böngészés és jobb felhasználói élmény biztosításához.
Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztató

Ezért együnk minden nap gyümölcsöt!

szerző: Meskacsapat
publikálva: 2014. augusztus 29.


Összeváltogattunk néhány nyomós érvet, amely a gyümölcsfogyasztás mellett szól. Meggyőződésünk, hogy egészségesebb és derűsebb leszel, ha mindennap fogyasztod őket.

 

Csak a teljesen érett gyümölcs a teljes értékű, érdemes hát kivárnod a teljes érés idejét, hogy az ízek élvezhetőek legyenek, és a tápláló anyagokat is maximális mennyiségben magadhoz vehesd. Legjobb, ha nyersen és éretten eszed a gyümölcsöket, mert a feldolgozás valamennyire csökkenti az értéküket.

A gyümölcsökben lévő anyagok, vagyis a cukrok, savak, olajok, vitaminok, ásványi sók létfontosságúak szervezetünk egészséges működéséhez, és erős védelmi rendszert alkotnak a betegségek kialakulásának megelőzésében, illetve lassítják az öregedés folyamatát. Értékes, hasznos anyagaik könnyen, gyorsan és jól hatnak, és a legkevésbé terhelik meg a szervezetedet.

 

Sejtjeink oxigént használnak fel az életműködésükhöz. Az élet fenntartásához szükséges folyamatos oxidáció (égetés) rossz irányt is vehet, mint pl. amikor a vas berozsdásodik. 

A gyümölcsök megfogják a szabadgyököket. A szabadgyökök keletkezése és léte szintén az oxidációs folyamatokhoz kötődik: amíg a sejtek oxigént égetnek el, nagy számban képződnek szabadgyökök. Ezek bizonytalan állapotúak, elektronokra éhesek. 

A lédús gyümölcsök nagy arányban (80-90 százalékban) tartalmaznak vizet. Biológiai értékük messze nagyobb az ásványvizekénél is. 

Sokféle tápanyag friss oldatát hordozzák magukban, és nem távoznak gyorsan a szervezetből, mint az ivóvíz, vagyis lassabban szívódnak fel, miközben nem terhelik a szívet és a vesét. 

 

A szénhidrátok közül a gyümölcsökben cukorból van a legtöbb. Ennek zöme könnyen és gyorsan felszívódó gyümölcs- és szőlőcukor. Ezért képesek a gyümölcsök gyorsan megszüntetni a fáradtságot, és frissítenek. 

A gyümölcsökben lévő pektin megköti a szervezetben a vizet és az idegen anyagokat, mérgeket, így azok ártalmatlanul távoznak. 

A szerves savak, mint az almasav, a borkősav, a citromsav segítik a bélmozgást, semlegesítik a bélcsatornában keletkező bomlástermékeket. 

A savaktól lesz üde a friss gyümölcs. A málnában, a meggyben, a ribizliben, az egresben és a birsben különösen sok sav fordul elő. 

A lédús gyümölcsökben kevés fehérje van, zsír pedig szinte semmi. A magvakban viszont sok a zsír, telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, amelyek jó hatásúak. A dió, a mandula és a mogyoró különösen gazdag ilyen növényi zsiradékban!

A teljes cikket itt olvashatod!



Cimkék: gyümölcs, egészség, bienhu