Rendben A weboldalon sütiket (cookie) használunk a biztonságos böngészés és jobb felhasználói élmény biztosításához.
Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztató

Edd magad egészségesre!

szerző: Meska
publikálva: 2013. január 02.


Az ünnepi dorbézolós szezon elmúltával (annak biztos tudatában, hogy sokan megfogadták, hogy 2013-ban egészségesebben élnek), heti ötletbörzénken körbeszaglászunk a spájzban, hogy kikutassuk, a szezonban milyen lehetőségeink vannak arra nézve (az obligát vasalt csirkemell cézár salátával fogáson túl), hogy finom falatokkal együk magunk fittebbre!

Egészségvédő ételeket és fűszereket szinte naponta használunk, ezekből elég, ha kicsit bővebb adagokat mérünk: a gyömbér immunizál és erősíti a gyomrot, az oregánó baktériumölő hatású, akárcsak a hagyma, mely emellett tisztítja a vért és gyógyítja a náthát is. Gondolnád, hogy a hagymafogyasztás (baktériumölő hatása révén) hosszú távon a rossz lehellet ellen is segít? Persze, csak miután a hagymaszag elült.

 

A grapefruit ellenállóbbá tesz a gombás fertőzések ellen és lassítja a bőr öregedését, a brazildió nemcsak finom nasi, de erősíti a csontokat és az idegrendszert is. Az egyre több helyen kapható mángold a spárga, a sárgarépa és a spenót előnyeit ötvözi, és isteni íze mellett az az öregedés folyamatát is megfékezi a szervezetben.

 

Tartalmasabb fogások alapanyaga lehet a krémes és laktató avokádó, melyet a sejtmegújító hatása miatt nem véletlenül favorizál a kozmetikaipar, vagy az alacsony zsírtatlmú, de annál magasabb fehérje-, cink- és vastartalmú osztriga is.

 

Ha erre nem telik, fogyasszunk tojást, mely szintén zsírszegény fehérjeforrás, a benne lévő biotin pedig kültakarónk és hajunk egészségét védi!  

Top 10 egészséges kaják...

Télen, amikor egyébként is kevés a friss idényzöldség, érdemes felturbózni a salátákat csírákkal, melyeknek termesztéséhez ráadásul nincs is szükségünk másra, mint egy marék magra, egy nagy tálra és egy ritkás szövésű anyagra (például gézre). A csírák igazi vitaminbombák, és ezeket a hasznos anyagokat roppant magas koncentrációban tartalmazzák: így nem kell több kiló zöldséget elrágcsálni a kívánt vitamintartalom beviteléhez. A csírák serkentik az anyagcserét és elvégzik az optimális finomhangolást a bélműködésen, miközben kalóriatartalmuk elhanyagolható, így a téli medveháj leadásában is cinkosaink.

Méregtelenítő hatásuk révén általában jótékonyan befolyásolják a szervezetet. Téli nyavalyák megoldására egyébként a lucerna- és a búzacsíra az, amelyik a legszélesebb spektrumú vitamin- és ásványi anyag készletekkel rendelkezik.

 


Meggyőző érvek a csírák mellett...
 

 

 

Csírából éppen annyi van, ahány növény, de hogy közülük melyek a leghasznosabbak? A brokkolicsíra C-vitamin tartalmában a bajnok, de áldás a hormonháztartásra, valamint rákmegelőző hatású is. A búzacsírához szükséges tiszta búzához könnyen hozzájuthatunk, és érdemes is termeszteni a konyhában: rengeteg A- és C-vitamint, és hasznos ásványi anyagokat, főleg ként, foszfort, nátriumot és vasat tartalmaz. A rákos sejtek szaporodását gátolja, számos onkológiai táplálék-kiegészítő alapanyaga.

 

Az A-, B-, B12, C-, D-, E- és a K-vitaminban bővelkedő lucernacsíra a vér orvosa, gátolja a vérrögképződést és
a vérnyomást is harmonizálja. A napraforgócsíra forrása a jódnak, fluornak, folsavnak, foszfornak és magnéziumnak is, őre a vesének és a tüdőnek, emellett az idegrendszerre is jótékonyan hat. A szójababcsírát azoknak ajánlják, akiknek a vércukorral gyűlik meg a bajuk rendre, a vöröshagymacsíra általános roborálószer, mely az érfalakat is erősíti. Érdemes hát megnyitni házi csírakertünket, hogy jó közérzetünk és egészségünk egyaránt „kicsírázhasson”!

Több nap, mint csíra?...
 

 

- x -

 

Neked van téli egészségmegőrző gasztrotipped?



Cimkék: életmód, gasztro, egészség, tél